Alla inlägg den 30 juli 2017

Av Anna Ring - 30 juli 2017 20:18

Jag skriver med mycket känslor i bröstet. Och nej inte i mina "kvinnliga bröst som är några jävla sexobjekt". Jag älskar män, de är fantastiska, men också mänskliga och lite knäppa ibland. Precis som kvinnor.


Jag har googlat runt lite (triggat mig själv tydligen), och när jag inser hur många positioner en kvinna aldrig haft, bara för att det alltid har varit män. President i USA, i många andra länder för den delen. Jag säger inte att just en kvinna skulle vara bättre än en man (Okej, jo, bättre än en viss president i ett visst land, JO, TRUMP), men en kvinna skulle vara minst lika bra. En kvinna som har någonslags erfarenhet, utbildning men framförallt passion för ämnet. Elden inom människan är det som verkligen räknas. Och jo det finns säkert många kvinnor som skulle vara usla på vissa jobb, det är en självklarhet, men det samma gäller ju män och allt där emellan. Ingen är perfekt. Men för i helvete kan vi inte se till att det blir lite mera jämlikt.


Tack och gonatt!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards