Direktlänk till inlägg 26 november 2016

Dikter och hat och kärlek....

Av Anna Ring - 26 november 2016 20:15

Hoppet dör aldrig,

det försvinner aldrig

Men om du behåller det

är ditt eget val.


Strömmar av ljus

med tankar som krångel

Vågar sig en idé lysa,

knäpptyst vill man inte tiga.


Dikter är någonting man inte kan förstå, inte förstå helt i ord. Dikter och poesi handlar inte om ord eller meningar, rim eller fina betydelser. Dikter handlar om känslor. Känslor som bara kan uttryckas genom att skriva, inte genom ord eller meningar. Bara genom att skriva. Vilket jag gör just nu. Skriver.


Testa att skriva. Det kan verkligen hjälpa. Men om du är stressad, ledsen, arg, tom, deppig, sorgsen, ensam eller någonting liknande, så kan du testa att skriva, konditionsboxa, skriva sångtexter, måla, steppa, dansa eller helt enkelt någonting annat som får dej att känna dig på plats.


Jag älskar att skriva, men jag hatar också att skriva. Det finns en fin linje mellan de känslorna, en tunn tunn linje. Hat och kärlek är nog nästan lika. Man kanske inte kan älska utan att hata, eller viseversa. 


Man ska inte skriva, eller vad man nu sen gör, för att göra det. Utan det viktigaste är att du har hittat på någonting du kan göra när du känner för det.


Älska det, om du inte gör det naturligt, så kanske det växer och din kärlek utvecklas. Testa på någonting du hatar, kanske du hittar någonting för dej.


Leta inte här,

leta i det fördolda

Dröm inte det du vill

våga hoppas och slutligen

hoppa.



Ha det skönt


Anna R.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Ring - 30 juli 2017 20:18

Jag skriver med mycket känslor i bröstet. Och nej inte i mina "kvinnliga bröst som är några jävla sexobjekt". Jag älskar män, de är fantastiska, men också mänskliga och lite knäppa ibland. Precis som kvinnor.   Jag har googlat runt lite (triggat ...

Av Anna Ring - 1 januari 2017 14:03

Gott nytt år! Hoppas att 2017 blir ett produktivt och glädjefyllt år.   Hej! Nu sitter jag här och skriver den 1:a januari, första dagen på ett nytt år.   Det är en nytt år visst, men det betyder inte att du kan glömma hela 2016 och "Börja om...

Av Anna Ring - 22 december 2016 21:26

Hej, det här kanske är det sista inlägget på länge. Jag har bestämt mig för att lite dra mig tillbaka från internet och sociala medier. Inte permanent, men för en obestämd tid.   Internet, sociala medier, skärmar och konstant informationsflöde är...

Av Anna Ring - 15 december 2016 17:32

Det har varit en relativt bra dag, men just nu mår jag så himla dåligt. Jag är arg, ledsen och förtvivlad.   Jag har scrollat ner mitt instagram flöde och vartannat inlägg handlar om Aleppo eller Syrien. Jag kommer till hur hemskt det är snart - ...

Av Anna Ring - 11 december 2016 14:29

Hej, hoppas ni haft ett trevligt veckoslut. Idag så vill jag skriva om någonting jätteviktigt, i alla fall viktigt för mig.   Vänskap är en underlig sak. Vad är riktig vänskap, vad är bra och vad är dålig vänskap?   Vi tänker nog alla på det,...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards