Direktlänk till inlägg 19 november 2016

Bra stress, dålig stress & åsikter?

Av Anna Ring - 19 november 2016 20:04

Det var nog ett tag sedan jag skrev. Om man kollar tillbaka på min blogg så kommer man inte hitta några inlägg. Jag raderade dem, det har knappast någonting att göra med hur de var skrivna eller vad de handlade om. Jag bara är en sådan person som efter ett tag tröttnar och har en instinkt och vädjan att börja på nytt. 


I detta inlägg vill jag skriva om mig själv och om hur andra uppfattar mig.


Jag är ju ingen expert på hur andra ser mig och på hur de dömer mig, men jag har nog en aning. Man ser inte allting klart och tydligt, även om man själv vill tro att man gör det. 


"Ta det lugnt Anna" är en vanlig kommentar jag får. Jag tar det som en uppmaning, för det är ju tekniskt sätt en befallning. Men jag vet också att det är en fras som lätt sägs när man inte kommer på någonting annat att säga.


Jag hatar när någon säger det till mig. Inte för att det är deras fel, men snarare för att jag är lugn. För det mesta. Och nästan alla som säger "Ta det lugnt" till mig, de har nog aldrig sätt mig "olugn". 


Vid många tillfällen som folk säger det till mig är i situationer där det är mycket på gångs, eller att jag har en egen åsikt.


Det förstnämnda är logiskt, de tror att jag är stressad. Vilket jag troligvis inte är, i allafall inte på ett dåligt sätt. Jag är en sådan person som gillar att ha saker att göra, jag tycker faktiskt sällan om att lata mig. Jovisst, jag latar mig. Ibland är det härligt, men för det mesta är det ganska hemskt. Tidigare var jag annorlunda. Jag tyckte om att bara vara, men nu känns det bara som om jag är överflödig och lat. Ganska hemskt egentligen. Så för att göra det tydligt så: Jag tycker om att vara "stressad" och om jag är stressad på ett dåligt sätt, ja då gråter jag. Jag gråter så bara tårarna rinner. Men det är nog inte så ofta det händer, i alla fall inte runt andra.


Som sagt, när jag har en egen åsikt. Och i detta fall vill jag tydligt förklara att det är nog mitt eget fel, men jag jobbar på det. Om jag tror på något och tycker på ett visst sätt så gör jag helt enkelt det. Men när det gäller vissa saker så brinner jag lite starkare. Jag säger vad jag tycker och jag försöker ta hänsyn till andra och säga tydligt att det är MIN åsikt. Att jag inte nödvändigtvis har rätt. Men ändå så kommer folk med kommentaren:

"Ta det lugnt Anna!!"


Ibland är det för att de tror att jag överreagerar (vilket är fullkomligt möjligt), tar illa upp eller pratar för snabbt. Men det kan också bero på att de inte vet vad de ska svara, vad de ska komma med för argument och stå för deras egna åsikter. Men vad vet jag. Det är bara vad jag tror.


Men meningen med det här inlägget är nog (kortfattat, typ): Ta det lugnt innan du säger "ta det lugnt." Och kom ihåg att ingen är perfekt, alla är olika och om de inte är som dig betyder det inte att de är feliga på något sätt.


OCH någonting som jag tycker och anser att alla borde göra (men skit i det om du vill, det är väl upp till dig): 

Jobba på dig själv, förbättra och lyssna på dig själv och låt dig växa som person. Alla är feliga (men det är inte fel i sig. Utan det enda det betyder är att du alltid kan försöka göra bättre). Alla gör misstag, alla lyckas ibland. Bara låt det ske, allting blir som det ska bli. Men det betyder inte att du ska sluta jobba för det, för det bådar inte gott.


Jobba hårt och ge inte upp. Oavsett vad. Allting löser sig.


Godnatt, goddag, god kväll och adios amoígos!


Rakt från mitt hjärta och min själ,


Anna R.        


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Ring - 30 juli 2017 20:18

Jag skriver med mycket känslor i bröstet. Och nej inte i mina "kvinnliga bröst som är några jävla sexobjekt". Jag älskar män, de är fantastiska, men också mänskliga och lite knäppa ibland. Precis som kvinnor.   Jag har googlat runt lite (triggat ...

Av Anna Ring - 1 januari 2017 14:03

Gott nytt år! Hoppas att 2017 blir ett produktivt och glädjefyllt år.   Hej! Nu sitter jag här och skriver den 1:a januari, första dagen på ett nytt år.   Det är en nytt år visst, men det betyder inte att du kan glömma hela 2016 och "Börja om...

Av Anna Ring - 22 december 2016 21:26

Hej, det här kanske är det sista inlägget på länge. Jag har bestämt mig för att lite dra mig tillbaka från internet och sociala medier. Inte permanent, men för en obestämd tid.   Internet, sociala medier, skärmar och konstant informationsflöde är...

Av Anna Ring - 15 december 2016 17:32

Det har varit en relativt bra dag, men just nu mår jag så himla dåligt. Jag är arg, ledsen och förtvivlad.   Jag har scrollat ner mitt instagram flöde och vartannat inlägg handlar om Aleppo eller Syrien. Jag kommer till hur hemskt det är snart - ...

Av Anna Ring - 11 december 2016 14:29

Hej, hoppas ni haft ett trevligt veckoslut. Idag så vill jag skriva om någonting jätteviktigt, i alla fall viktigt för mig.   Vänskap är en underlig sak. Vad är riktig vänskap, vad är bra och vad är dålig vänskap?   Vi tänker nog alla på det,...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards