Direktlänk till inlägg 22 december 2016

Koppla ifrån

Av Anna Ring - 22 december 2016 21:26

Hej, det här kanske är det sista inlägget på länge. Jag har bestämt mig för att lite dra mig tillbaka från internet och sociala medier. Inte permanent, men för en obestämd tid.


Internet, sociala medier, skärmar och konstant informationsflöde är inte bra för oss. I alla fall inte i stora mängder. Vår generation lider av mycket sömnproblem, psykiska störningar och oro. Visst har det med andra saker att göra, men detta konstanta informationsflödet är nog den centrala förändringen i människans liv.


Det ironiska är att jag sitter uppe halv elva och skriver ett blogginlägg om just det här.


Men i alla fall, från och med imorgon tar jag en paus från netflix, youtube, instagram, facebook och bloggen. För ett tag. Bara för att testa.


En sak som fick mej att tänka på allt detta var en "Carpool karaoke" med Justin Bieber. Där skakar han på benet hela tiden, och det är faktiskt helt normalt i min generation. Jag har tidigare inte tänkt på vad det betyder men jag tror mycket på att det handlar om att man inte utnyttjar sin energi på rätt sätt. Vi sitter uppkopplade mest hela tiden. Skyll det på vad du vill, men det här är vad jag tror.


Nu tänker jag i alla fall försöka att sova trots exponeringen av det blåa ljuset från datorn.


Sköt om dej och kom ihåg att DU alltid kommer först, så länge det är möjligt!


Puss, och god jul och gott nytt år. 

H.

Anna R.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Ring - 30 juli 2017 20:18

Jag skriver med mycket känslor i bröstet. Och nej inte i mina "kvinnliga bröst som är några jävla sexobjekt". Jag älskar män, de är fantastiska, men också mänskliga och lite knäppa ibland. Precis som kvinnor.   Jag har googlat runt lite (triggat ...

Av Anna Ring - 1 januari 2017 14:03

Gott nytt år! Hoppas att 2017 blir ett produktivt och glädjefyllt år.   Hej! Nu sitter jag här och skriver den 1:a januari, första dagen på ett nytt år.   Det är en nytt år visst, men det betyder inte att du kan glömma hela 2016 och "Börja om...

Av Anna Ring - 15 december 2016 17:32

Det har varit en relativt bra dag, men just nu mår jag så himla dåligt. Jag är arg, ledsen och förtvivlad.   Jag har scrollat ner mitt instagram flöde och vartannat inlägg handlar om Aleppo eller Syrien. Jag kommer till hur hemskt det är snart - ...

Av Anna Ring - 11 december 2016 14:29

Hej, hoppas ni haft ett trevligt veckoslut. Idag så vill jag skriva om någonting jätteviktigt, i alla fall viktigt för mig.   Vänskap är en underlig sak. Vad är riktig vänskap, vad är bra och vad är dålig vänskap?   Vi tänker nog alla på det,...

Av Anna Ring - 26 november 2016 20:15

Hoppet dör aldrig, det försvinner aldrig Men om du behåller det är ditt eget val.   Strömmar av ljus med tankar som krångel Vågar sig en idé lysa, knäpptyst vill man inte tiga.   Dikter är någonting man inte kan förstå, inte först...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards