Alla inlägg under januari 2017

Av Anna Ring - 1 januari 2017 14:03

Gott nytt år! Hoppas att 2017 blir ett produktivt och glädjefyllt år.


Hej! Nu sitter jag här och skriver den 1:a januari, första dagen på ett nytt år.


Det är en nytt år visst, men det betyder inte att du kan glömma hela 2016 och "Börja om". Visst låter ett helt nytt år som en fantastisk möjlighet att börja på nytt, men det är egentligen inte så speciellt.


Natten mellan 2016 och 2017 må vara en festlig händelse med mycket stohej, men det är bara en natt.


MEN ifall du vill börja på nytt, eller bli en bättre person, eller whatever, så visst går det bra! Men kom ihåg att ingenting förändras helt över en natt. Det tar tid.


Om jag ska vara personlig i detta blogginlägg så vill jag säga att mitt år började helt bra. Jag kramade min mamma och en hund och annat smått och gott. Jag tittade på raketer och tände tomtebloss. Det kändes riktigt bra. Men klockan 1 skulle jag gå och lägga mig. Men jag fick inte sömn, såklart. UGHH, jag blev jättefrustrerad och ganska ledsen att den första natten/dagen på året skulle börja så... Men jag egentligen är det inte en stor sak, jag bara överdriver det för att jag vill 2017 att vara perfekt. Men jag är jättetacksam för vad jag har. Jag har fantastiska vänner, familj och ett hem. Jag får mat när jag behöver och till och med när jag bara har lust. Jag går i skola och min framtid ser ljus ut. Det finns så många saker som jag vet att kommer göra 2017 till ett bra år.


Men om jag ska ha ett löfte/mål för 2017 så är det nog faktiskt 2 saker. Jag ska jobba hårt; jag vill ta vara på alla möjligheter jag får och våga testa och tro på mig själv (det där var 1 mål) och sedan vill jag också framhäva att jag ska ha roligt! Det är så viktigt att njuta av vad du gör och vad du jobbar för. Men inte bara för att det är ett nytt år ska man värdera om och tänka på vad man vill, du kan göra det precis hur ofta du vill! Varje månad kanske?


Vad gör du för att du ska ha det bra just idag? Vad gör du för att du ska ha det bra om en vecka? Om en månad? Om ett år?


Till slut vill jag avsluta med ett av mina favorit motton (quote) inte enbart för 2017, utan för alla dagar i livet;


-


What if I fall?

 

Oh darling, what if you fly?

 

-


Tolka det hur ni vill. Men jag vet vad det betyder för mig.


Kram,

Anna R.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards